Air Europa, THY’den yönetim kuruluna bir direktör atamasını talep etti

Air Europa’nın hisselerinin “yüzde 26 ila 27’sini” satın alacak olan Türk Hava Yolları’nın “Yönetim Kurulu’na katılmak için talepte bulunmadığını, ancak kendilerinin onlara teklifte bulunduğunuu” söyleyen Salamanca doğumlu iş insanı, İspanyol Efe Haber Ajansı’na verdiği röportajda, “Büyüme stratejimize yardımcı olmaları gerekiyor ve teklifi kabul edeceklerini düşünüyorum” dedi.

Türk Hava Yolları’nın, “büyük siparişler” verdiği Airbus ve Boeing ile olan ilişkileri ve Asya ile Çin’deki destinasyonlara olan bağlantıları, Hidalgo’nun bu teklifi gündeme getirmesinde etkili oldu.

Air Europa’nın internet sitesine göre, Air Europa’nın yönetim kurulu beş yöneticiden ve yönetici olmayan bir sekreterden oluşuyor.

Air Europa’nın yüzde 80’i, başkanlığını da Hidalgo’nun yaptığı Globalia grubuna, yüzde 20’si ise en büyük hissedarı Katar Havayolları’nın (yaklaşık yüzde 25) olduğu IAG şirketine ait.

Air Europa’nın yönetim kurulu başkanı, 19’unda, İspanyol havayolunun %26 veya %27 hissesi için 300 milyon euro ödemeyi öngören teklifin kabul mektubunu imzaladı. 275 milyon euro ilk etapta kredi olarak sağlanacak ve işlem onaylanıp sermaye artışı yapıldığında hisseye dönüştürülecek. 25 milyon euro ise doğrudan hisse alımı yoluyla satın alınacak.

“Anlaşma İspanya ve Avrupa için iyi”

Hidalgo, “Anlaşma hem İspanya hem de Avrupa’nın tamamı için iyi” diye vurguluyor. Zira Air Europa, IAG, Lufthansa ve Air France-KLM gibi büyük Avrupa gruplarından bağımsız bir havayolu şirketi olarak kalacak ve bu da havayolu sektöründe “güçlü bir rekabeti” teşvik edecek.

Hidalgo, “İspanya, Portekiz’i saymazsak Orta ve Güney Amerika’ya en yakın ülke. Portekiz’de Lizbon’un büyüme stratejisi yok. Madrid’in ise var, hem de bolca,” diyerek bu anlaşmayla Adolfo Suárez Madrid-Barajas Havalimanı’nın kıtasal olarak güçleneceğini vurguladı.

“Avrupa’da iki ittifakı (Star Alliance for Turkish Airlines ve Sky Team for Air Europa) olan tek havalimanı olacak. Diğerlerinin bir ittifakı var” diye de ekledi.

Türk Hava Yolları ise bu anlaşmayla küresel havacılık sektöründeki stratejik konumunu güçlendirmeyi, Türkiye’yi ziyaret eden turist sayısını artırmayı, Latin Amerika’da yeni turizm pazarları açmayı ve İspanya ile Türkiye arasındaki yolcu ve kargo uçuş ağını genişletmeyi hedefliyor.

Iberia, British Airways ve Vueling gibi şirketlerin sahibi olan İngiliz grup IAG, Air Europa’nın yönetim kurulunda yer almıyor ve 2024 yıllık hesaplarında da belirttiği gibi, şirket yönetimi üzerinde “önemli bir etkiye” sahip değil. 

IAG, Air Europa’nın sermayesinin tamamını satın almak için iki kez anlaşma imzalamak üzereydi. Ancak anlaşmaların hiçbiri gerçekleşmedi ve İngiliz havayolu şirketi, Globalia’ya 125 milyon euro tazminat ödemek zorunda kaldı. Başarısız olan ilk anlaşma için 75 milyon euro, ikinci anlaşma için ise 50 milyon euro. Şimdi, Air Europa’nın artan değerlemesiyle bu tutarı geri alabilirler.

Türk Hava Yolları’nın katılımı Air Europa’nın sermaye artırımını gerektirecek. 

Başa dön tuşu
Haber Tiraj